30 maart 2008

Kieften en Grutters

Nestjes vinden is nog helemaal niet zo makkelijk. En dan is het gras nu nog kort, straks kunnen ze zich helemaal verstoppen. Ik liep vreselijk naar links te turen en zag dus niet dat op nog geen meter rechts van mij een kievits én een gruttonest lag! Gelukkig zag Arjan ze wel.


De eerste (behalve Frode, die mag niet meedoen) die mij kan vertellen welk nest van welke vogel is krijgt een ei (van chocolade natuurlijk).
Na 4 uur zoeken hebben uiteindelijk zeker 10 kievitsnesten gevonden, en twee hele jonge haasjes. Het wemelt ook van de tureluurs op de percelen waar wij mogen zoeken dus dat belooft nog een mooie lente te worden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Sas zei

Hé Roos :)

Ik heb genoten van deze post, al heb ik geen idee welk nest bij welke vogel hoort hihi.

Nu je vaker een post maakt zal ik regelmatig even aanwippen om te genieten van jouw mooie foto's en belevenissen :))

Hopelijk zie ik je binnenkort weer,

Liefs Sas