10 september 2007

Muiswerpen

Het spookte al nachten op de pieter lastmankade...bubele rende meer rondjes dan normaal en gooide het liefst zware objecten van de vensterbank....alles wees op 1 ding:
MUIS
In een grijs verleden heb ik ooit een muis gevangen in een emmer met een chocotof, en die uit het raam gegooid. Ik was niet helemaal nuchter, en het idee dat deze muis de worp van 1 hoog overleefd had en mij met een bijl zou komen achtervolgen of dan in ieder geval als laatste actie zijn hele familie tot de achtervolging van de muiswerpster had aangezet, liet mij niet meer los.

En vanavond was het zover, drie familieleden hadden de kaken van mij kat al gevonden, maar dat was in mijn afwezigheid ik hoefde alleen maar de lijkjes- met of zonder hoofd- te verwijderen...niet zo vanavond.

Vanavond werd de muis aan de staart vastgehouden en op de bank -naast mij- weer losgelaten.
Ik voorzag een nieuwe bladzijde in mijn muiswerp carriere.
Dit muisje was wel erg klein, en nat!
Bij nader onderzoek bleek ze een desperate duik in het afwassop genomen te hebben om vervolgens door mij in Breo* glas gevangen de grootste sprong van haar leven te maken.

Bubele zoekt nog steeds en weet heel zeker is dat ik er bovenop zit....
yeah right!


*witbier van Guinness, ja het bestaat!

Geen opmerkingen: